Cecilia Brander

Halkbanan och sponsring
Igår var jag iväg och körde halkan på Gillinge. De höll just nu på med ett bilbyte till Honda Civic och överallt satt det informationsskyltar från Honda, till exempel hur de arbetar mot avgasföroreningar. Jag frågade därför om de får bilarna sponsrade till en del, men fick svaret att så inte var fallet alls. Varför?

1. De får då alltså gratis marknadsföring i form av informationstavlor..
2. Tjejen jag satt med i bilen hade sin man med sig som tolk. Hon upprepade flera gånger att det var en bra bil och att de borde köpa en Honda Civic.

Jag förstår att många som precis tagit körkort troligtvis inte har råd att köpa en ny Honda Civic, men det kan ju förstärka varumärket om de som kör tycker om bilen. Det, plus all information i reception m.m kan ju leda till ökad försäljning av Honda. Vore kul att se hur deras säljstatistik förändras av närvaron på Gillinge. Om försäljningen ökar borde Gillinge om två år, när det är dags för bilbyte igen, försöka få bilar sponsrade just av denna anledning.